Субота, 28.06.2025, 03:44
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Календар
«  Січень 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Січень » 22 » Інтегровано-бінарні уроки-проекти
13:46
Інтегровано-бінарні уроки-проекти
Інтегровано-бінарні уроки-проекти
(методичні рекомендації з досвіду роботи)

(Слайд 1)

Тема нашого досвіду роботи «Інтегровано-бінарні уроки-проекти». Узагальнений матеріал з даного питання був надрукований у № 14 2012 року журналу «Інформатика» видавництва «Шкільний світ»

 (Слайд 2)

Розпочати хотілося б зі слів Крейга Баррета, голови ради деректорів корпорації Інтел: «Нам необхідно дати учням те, що їм потрібно для успіху у майбутньому. Нам необхідно дати те саме і вчителям для того, щоб вони могли стати лідерами у реформуванні освіти. Технології надають можливість поділитися своїми успіхами зі світом, іншим дізнатися про їх досягнення. Але технології лише засіб, інструмент. Саме вчителі в змозі змінити освіту в світі на краще».

Учитель завжди дбає про те, щоб зацікавити учнів предметом, кинути в їхні душі зерна самостійного мислення. Він віддає свої думки, знання, захоплення, проте не в порожнечу.

«Перед вчителем велика, жива, всотуючи сила, налаштована на сприйняття серця, мозково-нервові сплетіння – той живий грунт, куди падають ці «зерна»»,- писала Марієтта Шагінян.

Тому завдання вчителя й полягає передусім у тому, щоб максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців. А для цього йому потрібно знайти такі підходи, форми й способи організації НВП, які апелювали б до власного досвіду учня, активізували б його емоційну, інтелектуально-вольову,моральні сфери, підключали б до процесу пізнання. І тоді учень не просто відсиджуватиме урок, а відчуватиме свою власну причетність до всього, що відбувається на ньому, і навчальний матеріал захоплюватиме, зацікавлюватиме!

Зрештою,  діти знайдуть у вас цікаве і полюблять як людину і педагога!

 (Слайд 3)

Одним із питань у роботі творчих учителів стала проблема застосування на практиці нетрадиційних, нестандартних уроків. Методика пропонує безліч  інтерактивних форм(типів):  інтернет - уроки, бінарні уроки, інтегровані уроки,  урок – психологічне дослідження, урок – роздум, урок – пошук, урок компаративного аналізу, урок – проект, урок-екскурсія, уроки –спектаклі, свята, уроки-інтерв’ю, есе… 

Справа за вчителем: обирати, експериментувати залежно від досвіду,  бажання, можливостей та вмінь.

 (Слайд 4)

Наша творча група у складі:  Ковш С.Є. – учитель інформатики та інформаційних технологій, Темрякович Н.Б. - психолог, Рудакова С.М. – учитель світової літератури,- вистраждала і перевірила на практиці одну з найцікавіших нестандартних форм роботи: інтегровано-бінарні уроки-проекти із використанням  психологічних прийомів.

 (Слайд 5)

Слова філософа Джебрана «Позбавте мене від мудрості, яка не знає сліз, від філософії, яка не знає сміху, від величі, яка не схиляє голову перед дітьми»,- є гаслом нашої спільної роботи.

Педагогічне кредо творчої групи має дві складові, адже ми співпрацюємо і з учнями, і з учителями:

1. «Справжній учитель той, який і сам робить так, як навчає». Вчимо дітей доброзичливо, цікаво, систематично, вимогливо, пам’ятаючи, що діти бачать в нас взірець для наслідування.

2. «Працювати в педагогічному колективі – значить вести людей до успіху». Справедливі та вимогливі в перше чергу до себе (від слів до справи); до колег (професіоналізм, повага); до учнів (любити всіх дітей як своїх).

 (Слайд 6)

Гіпотеза нашої роботи: якщо під час вивчення програмового матеріалу учні навчаться інтегрувати знання, розширять досвід, то це забезпечить їм можливість краще адаптуватися в сучасних умовах складного інформаційного світу.

 (Слайд 7)

Інтегровано-бінарні уроки-проекти - це наша авторська назва. У методичній літературі тип уроку у такій трактовці не зустрічається. Є окремі визначення бінарного, інтегрованого уроку, уроку за проектною технологією. Тож перш ніж говорити про особливості наших авторських уроків, хочу звернути увагу на складові граней цього уроку.

Інтегрований урок – об’єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня, що дає змогу пізнавати певне явище різнобічно, досягати цілісності знань.

Бінарний урок – нестандартна форма навчання з реалізації мідпредметних зв’язків. Це креативність двох педагогів, яка переростає у творчий процес учнів та формує в останніх креативну компетентність.

Єдина спільна риса бінарного та інтегрованого уроку – це те, що вони побудовані на тісних міжпредметних зв’язках. Відмінним є те, що інтегрований урок проводить один учитель зі свого предмету, подає лише одну тему, а інший учитель запрошений як помічник для більш ґрунтовного висвітлення інформації, яка стосується цієї теми прямо чи опосередковано, але з іншого предмету.

Бінарний урок передбачає :

-  збіг двох тем у програмах різних шкільних предметів, наявність певного зв’язку між ними;

-ведуть такий урок два вчителі різних предметів, причому обидва є головними, рівноправними на уроці;

- обсяг матеріалу, поданий ними, може бути різним, але теми згідно програми розкриті повністю.

Від інтегрованих та бінарних уроків необхідно відрізняти короткі принагідні вкраплення в урок відомостей з інших предметів. У такому разі йдеться про міжпредметні зв’язки, застосування яких сприяє глибшому сприйманню й осмисленню матеріалу, розвитку ерудиції школярів.

 Проект – особливий вид пізнавальної діяльності та її результат, що характеризується такими ознаками:

- наявність соціально-значущого завдання;

- планування дій щодо розв’язання проблеми;

- пошук інформації, яка потім буде оброблена й осмислена;

- створення продукту, що являє собою результат цієї діяльності;

-  презентація продукту.

 Враховуючи попередні складові, ми пропонуємо таке визначення інтегровано-бінарного уроку-проекту:

Інтегровано-бінарний урок-проект – це нестандартна форма навчання, яка переростає в творчий процес учнів та вчителів. Для неї характерний особливий вид інтелектуальної діяльності, рисами якої є самостійний пошук необхідної інформації, її творче перетворення в матеріалізований продукт, що об’єднує блоки знань з різних навчальних предметів та тем навколо однієї проблеми і дає змогу досягти цілісності знань.

 (Слайд 8)

Мета інтегровано-бінарних уроків-проектів:

-творчо співпрацюючи, інтегрувати знання з різних предметів;

-розширити межі творчої діяльності, як власної, так і учнів;

- заохотити учнів до самостійної дослідницької діяльності під час розв’язання практично-пошукових завдань;

-  формувати ключові життєві компетенції учнів та навички ХХІ століття;

-розвивати  вміння учнів застосовувати отримані знання у нестандартних умовах;

- покращувати ефективність використання комп’ютерів на уроках;

-досліджувати проблеми, аналізувати і синтезувати матеріал за допомогою комп’ютерних технологій;

- відстежити вплив використання інформаційних технологій, проектної діяльності на успішність та психологічний розвиток учнів.

 (Слайд 9)

Нам співзвучні слова Гете: «Учень – це не чаша, яку треба наповнити, а факел, який потрібно запалити» - тому на інтегровано-бінарних уроках-проектах ми та учні – рівноправні творці і у кожного є певне завдання та роль.

 (Слайд 10)

Учитель літератури чітко формулює мету та завдання кожного проекту для окремих груп, визначає час виконання і порядок захисту творчих робіт.

Учитель інформатики вчить ремісництву: малювати, створювати презентації, графіки, діаграми, статистичні таблиці, роботі з текстами, мультимедійними програмами.

Психолог здійснює психологічний супровід уроку: допомагає збалансувати навантаження, психологічну сумісність, емоційний стан учнів; проводить необхідні відстеження, залежно від завдань уроку.

Учні здійснюють пошук інформації відповідно до отриманих завдань, досліджують її, створюють мультимедійні проекти, виконують творчі завдання – є режисерами своїх робіт.

 (Слайд 11)

Інтегровано-бінарний урок-проект стимулює:

- застосування комп’ютерних технологій для мотивації навчання, формування пізнавальної та творчої компетентності;

- успіх кожного учня у розв’язанні порушеної проблеми;

- глибоке занурення учнів у досліджуваний матеріал;

- рівень відповідальності кожного за результат роботи групи.

 (Слайд 12)

На інтегровано-бінарних уроках-проектах відбувається широке застосування та поєднаннь міжпредметних зв’язків  гуманітарних, природничих і навіть математичних дисциплін.

(Слайд 13)

Ми впевнені, що переваги інтегровано-бінарних уроків-проектів суттєві:

-це нестандартна форма роботи, що посилює мотивацію учнів до навчання;

-формуються ключові життєві компетенції учнів;

- спостерігається підвищення продуктивності уроку;

- підвищується рівень використання наочності на уроці;

-швидка перевірка результатів електронних видів робіт;

-розвивається творчий потенціал учнів, їхні здібності до комунікативних дій, самооцінки, створюються умови для творчої самостійної роботи;

- встановлюються міжпредметні зв’язки;

-відбувається індивідуалізація та диференціація навчання;

-динамічність у створенні різних за ступенем складності схем, таблиць, унаочнення абстрактних теоретичних понять;

-   розвиваються навички комп’ютерного оформлення матеріалу;

-створюються комфортні умови спілкування учнів з учителем, розширюється зміст роботи вчителя: консультант, помічник, порадник, товариш, психолог…

- зростає роль учнів у пошуку й доборі необхідного матеріалу відповідно до теми і мети в різних джерелах: текстах художнього твору, бібліотечному фонді, періодичних виданнях, мережі Інтернету, комп’ютерних енциклопедіях, довідниках, електронних бібліотеках…

Одна з особливостей наших уроків – психологічний супровід на різних етапах підготовки та проведення уроку, який професійно здійснює психолог школи Темрякович Н.Б..

Результати психологічних досліджень щодо інтегровано-бінарних уроків-проектів:

(Слайд 14) – Мотивація до навчальної діяльності.

(Слайд 15) –  Пізнавальна активність.

(Слайд 16) –  Продуктивність уроку.

(Слайд 17) –  Тест «Люшера».

(Слайд 18) –  Учнівська анкета.

 (Слайд 19)    

«Викладання – це мистецтво, а не ремесло – у цьому самий корінь учительської справи… Вічно винаходити, удосконалюватися – от єдиний можливий курс сучасного вчителя»,- Рибнікова М.О.

 (Слайд 20)    

Удосконалюючись та знаходячись у постійному пошуку ми провели такі інтегровано-бінарні уроки-проекти:

«Таємничий світ джунглів у казці Кіплінга «Мауглі». (5 клас); (інтегрували знання із світової літератури, інформатики, зоології);

«Казка вчить як на світі жить». (5 клас); (світова, інформатика, математика);

 (Слайд 21)

«Олимпийские игры». (7 клас); (російська мова, інформатика);

«О.С.Пушкін «Пісня про віщого Олега». Літописне джерело твору. Поетичне зображення побуту та звичаїв Київської Русі». (7 клас); (світова, інформатика, історія, психологія);

(Слайд 22)

«Її величність людина!». (8клас). (світова, інформатика, психологія).

 (Слайд 23)

«Учитель – професія цілодобова, а якщо ти не навчишся…захоплювати, мати творчі зацікавлення…то що ж цікавого в тобі знайдуть діти?» В.М.Лізинський, учений у галузі освітніх і управлінських технологій.

Презентація до статті
Категорія: Методичні рекомендації щодо підготовки та проведенню інтегровано-бінарних уроків-проектів | Переглядів: 3333 | Додав: kovsh_svetlana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: